Din Webbyrå i Gävle
Besök vår webbplats och spana in vår portfölj med våra tidigare klienter!
Vi är din personliga och kreativa webbyrå i Gävle i Gävleborg.
Webbyråer i närheten av Gävle
Webbyrå Gävle
Hitta Webbyrå24 i din stad
Vi kan erbjuda skräddarsydda helhetslösningar och blir er långsiktiga digitala partner.
Marknadsföring och SEO som ger dig kunder. Nå fler och sälj mer med smart SEO.
En hemsida visar vem du är och vad du erbjuder för produkter och tjänster.
22-årig tjej söker personlig assistent
Ockelbos Personligaste Assistans AB
Gävle
Jag är en tjej på 22 år som bor med min mamma, pappa, en yngre bror och två katter strax norr om Gävle. Mina intressen är till stor del sång och dans. Jag gillar att vara hemma men tycker att det är väldigt roligt att komma ut i sociala sammanhang med mina kompisar, det är viktigt för mig. Min funktionsnedsättning gör att jag bland annat behöver din hjälp att strukturera min vardag så att jag kan leva en 22-årings liv med allt vad det innebär. Jag kan gå själv, men tar hjälp med rullstol ibland. Du som assistenten jobbar självständigt och hjälper mig med personlig omvårdnad, kommunikation och stöttning vid förflyttningar. Du är en person som är flexibel vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider, har ett pedagogiskt förhållningssätt, är noggrann och följer upprättade rutiner. Du är ansvarsfull, har gott omdöme och har ett individinriktat arbetssätt. Jag vill att du ska trivas riktigt bra ihop med mig, ömsesidig trygghet är viktigt för mig. Arbetstiden är i dagsläget förlagd med dygnspass med väntetid 08:00-08:00. Det finns möjlighet att dela på vissa pass (08:00-18:00, 18:00-08:00) Omfattning: Till att börja med söker vi timvikarier vid behov som kan gå introduktion och börja som timvikarie under sommaren. Efter augusti kan det bli aktuellt med en ordinarie tjänst med en schemarad.
Vi erbjuder:
En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal.
Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring.
Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet.
Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning
Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se
För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
För att säkerställa att alla kandidater som går vidare till referenstagning kan styrka sin rätt att arbeta i Sverige, ber vi även om personbevis från samtliga. Personbeviset beställer du kostnadsfritt via Skatteverkets hemsida och kan laddas ner direkt med BankID här.
Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Välkommen med din ansökan!
...kortSjuksköterskor till Gävle, äldreomsorg
Dedicare Sverige AB
Gävle
Om uppdraget
Dedicare söker Legitimerade sjuksköterskor till kommunuppdrag. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom HSV, ÄB, SÄBO eller vårdcentral och vill jobba inom kommunen?
Vi söker dig som kan jobba dag, kväll samt helger.
Period : hösten 2025 start omgående
Utöver konkurrenskraftig ersättning erbjuder vi dig kollektivavtal, tjänstepension enligt ITP planen, friskvårdsbidrag samt en trygg och personlig kontaktperson som vägleder dig i ditt arbete som konsult.
Kvalifikationer
• Sjuksköterskeexamen med minst 2 års yrkeserfarenhet.
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
• Erfarenhet av hemsjukvård/SÄBO
Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten var vänlig och kontakta kontaktpersonen för denna annons. På vår hemsida presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast.
Personlig assistent till 1,5 årigt barn
Särnmark Assistans AB
Gävle
Personlig assistent till man i Gävle
Ockelbos Personligaste Assistans AB
Gävle
OP Assistans söker personliga assistenter till en kund i Gävle. För rätt person kommer vi att kunna erbjuda en schemarad på deltid, efter en tid som timvikarie. Vi söker även dig som inte är intresserad av en schemarad, utan vill som kan hoppa in vid behov.
OM JOBBET
Vår kund är en man boende i Gävle. Som hans assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat att vara stöttning vid förflyttningar, personlig omvårdnad och att assistera vid vardagssysslor både i och utanför kundens hem. Det finns barn i hemmet. Du behöver därför ha förmågan att arbeta i familjemiljö.
ÄR DU DEN VI SÖKER?
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom personlig assistans eller annat relevant vårdrelaterat yrke. Det allra viktigaste är att personkemin mellan dig och vår kund fungerar bra. Utöver detta så finns det några krav för att kunna arbeta här:
Krav:
Det är också meriterande om du har:
ARBETSTID OCH TJÄNSTGÖRINGSGRAD:
Hos våra kunder börjar du alltid som timvikarie. Men för rätt person kan det finnas möjlighet till en schemarad på deltid. Vi är också intresserade av att höra från dig som enbart vill jobba som timvikarie vid behov.
Arbetstiden är förlagd på dagtid
Vi erbjuder:
En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal.
Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring.
Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet.
Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning
Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se
För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling. För att säkerställa att alla kandidater som går vidare kan styrka sin rätt att arbeta i Sverige, ber vi även om personbevis från samtliga. Personbeviset beställer du kostnadsfritt via Skatteverkets hemsida och kan laddas ner direkt med BankID här. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Välkommen med din ansökan!
...kort
Personlig assistent till social och trevlig man
Ockelbos Personligaste Assistans AB
Gävle
OP Assistans söker dig som vill jobba som personlig assistent åt en social och trevlig man i 60-årsåldern. Kunden jobbar som lärare på halvtid, lever ett aktivt liv och söker dig som hänger med i hans tempo. Han är sportintresserad, tycker om att träffa vänner, gå på konserter och andra evenemang. En huslig man som fixar i hemmet och arbetar i trädgården. Eftersom att ni kommer att spendera mycket tid ihop, inte sällan ute på olika aktiviteter, så söker vi dig som trivs i sociala sammanhang och är öppen för en dynamisk arbetsplats med omväxlande uppgifter.
Om tjänsten:
Kunden har en ryggmärgsskada och som personlig assistent kommer du att stötta honom i hans vardag. Detta kan innefatta allt från förflyttningar, personlig omvårdnad och stöttning vid diverse sysslor. Vilket innebär både i och utanför hemmet, samt på kundens arbetsplats.
Omfattning:
Timvikarier som kan hoppa in vid behov. Arbetstiden är förlagd på dygnspass.
Vi söker dig som:
Har ett stort hjärta och vill arbeta med människor
Är aktiv och kan delta vid diverse aktiviteter
Är rökfri
Har god kommunikationsförmåga och hanterar det svenska språket mycket väl
Gärna har erfarenhet inom vård och omsorg (men det är inget krav, vi lägger störst vikt vid personlig lämplighet)
Har körkort B
Kan arbeta dygnspass
Vi erbjuder:
En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal.
Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring.
Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet.
Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning
Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se
För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling. För att säkerställa att alla kandidater som går vidare kan styrka sin rätt att arbeta i Sverige, ber vi även om personbevis från samtliga. Personbeviset beställer du kostnadsfritt via Skatteverkets hemsida och kan laddas ner direkt med BankID här. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/
Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Välkommen med din ansökan!
...kortPersonlig assistent - timvikarier till kund i Valbo
Ockelbos Personligaste Assistans AB
Gävle
OP Assistans söker nu dig som vill jobba som timvikarie vid behov.
Om kunden Kunden är en man på 49 år som bor i ett hus i Valbo med sambo, hund och katt. Han är rullstolsburen och arbetar på dagtid, vilket innebär att du som assistent är med på kundens arbetsplats. Bland arbetsuppgifterna förekommer det bland annat vissa förflyttningar, handräckning och personlig omvårdnad. Kunden för sin egen talan.
Vem är du? Vi söker dig som är genuint intresserad av att arbeta med människor. Du behöver kunna anpassa dig till olika situationer, då din arbetsplats är där kunden är. I kundens hem, på dennes arbetsplats och utanför hemmet på diverse aktiviteter. Det viktigaste är din personliga lämplighet och kemin mellan dig och kunden. Men det finns också vissa krav som måste uppfyllas:
Krav: - Körkort och tillgång till bil - Tillräckligt god fysisk kapacitet för att klara av ett aktivt arbete - Tål pälsdjur - Hanterar svenska språket mycket väl i kommunikation och förståelse
Det är också meriterande om du: - Har erfarenhet av personlig assistans
Arbetstid och tjänstgöringsgrad Arbetstid: Vardagar 6.00-17.00 (torsdagar till kl 20.00), helger kl 7-14 Vi söker timvikarier som kan hoppa in vid behov.
Vi erbjuder:
En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal.
Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring.
Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet.
Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning
__________
Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle.
Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se
För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling. För att säkerställa att alla kandidater som går vidare kan styrka sin rätt att arbeta i Sverige, ber vi även om personbevis från samtliga. Personbeviset beställer du kostnadsfritt via Skatteverkets hemsida och kan laddas ner direkt med BankID här. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Välkommen med din ansökan!
...kort
Personlig assistent - timvikarier till 46-årig kvinna
Ockelbos Personligaste Assistans AB
Gävle
OP Assistans söker timvikarier till en 46-årig kvinna i Gävle.
Kunden är en kvinna som bland annat behöver stöd vid kommunikation och motivation, förflyttningar, personlig omvårdnad och stöttning vid diabetes.
Vår kund vill ha en lugn tillvaro och trivs bra hemma. Att läsa tidningar och sortera i lådor är aktiviteter som hon gärna sysselsätter sig med. Hund hälsar ibland i kundens hem.
ÄR DU DEN VI SÖKER?
Vi söker dig som har ett lugn och kan arbeta motiverande. Här är det viktigt att du har respekt för satta rutiner och kan arbeta strukturerat. Det är en fördel om du är flexibel och har god arbetsmoral.
Krav:
Det är meriterande om du:
ARBETSTID OCH OMFATTNING
Timvikarier vid behov, för start omgående. Arbetspassen består av dygnspass med väntetid. Viss dubbelbemanning förekommer vid speciella aktiviteter.
Vi erbjuder:
En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal.
Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring.
Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet.
Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning
Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se
För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling. För att säkerställa att alla kandidater som går vidare kan styrka sin rätt att arbeta i Sverige, ber vi även om personbevis från samtliga. Personbeviset beställer du kostnadsfritt via Skatteverkets hemsida och kan laddas ner direkt med BankID här. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Välkommen med din ansökan!
...kort
Administratör sökes i Gävle för korttidsuppdrag!
Perido AB
Gävle
Är du noggrann, ihärdig och gillar att jobba fokuserat mot ett tydligt mål? Då kan detta vara helt rätt uppdrag för dig! Vi söker nu en administratör som under en månad vill bidra med struktur och precision i ett viktigt arbete i lönesystemet Heroma.
Om tjänsten
Vi på Perido söker en administratör till vår kund, en myndighet som tillhandahåller administrativa tjänster till andra statliga myndigheter och erbjuder personlig service till allmänheten via sina servicekontor. Tjänsten är placerad i Gävle.
Detta är ett korttidsuppdrag på ca en månads tid där du har en tydlig och viktig uppgift: att ändra kostnadsställe och PA-team i lönesystemet Heroma för cirka 10 000 medarbetare. Arbetet behöver vara helt färdigt innan årsskiftet, vilket innebär att du behöver vara tillgänglig även under mellandagarna.
Dina arbetsuppgifter
Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som administratör är det viktigt att vara strukturerad och noggrann, med förmåga att arbeta metodiskt även när tempot är högt. Eftersom arbetet innebär många olika uppgifter och kontakter krävs en god samarbetsförmåga, servicekänsla och en positiv inställning. Som administratör behöver man kunna ta eget ansvar, vara flexibel och snabbt anpassa sig till förändrade förutsättningar. Rollen passar en person som är kommunikativ, ordningsam och lösningsorienterad, och som har lätt för att planera, prioritera och hålla deadlines.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31. Start 2025-11-26.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35393 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
...kort
Personlig assistent till kvinna i Gävle
Ockelbos Personligaste Assistans AB
Gävle
OP Assistans söker en personlig assistent som vill jobba som timvikarie vid behov hos en av våra kunder i centrala Gävle.
OM JOBBET
Arbetspassen är förlagda på dygnspass. Dina arbetsuppgifter kommer att vara bland annat stöttning vid förflyttningar och matsituationer. Personlig omvårdnad och att möjliggöra för sociala aktiviteter.
Arbetstid: Dygnspass kl. 08:30 - 08.30 med väntetid
OM KUNDEN
Kunden är en kvinna i 60-årsåldern som uppskattar en balans mellan en lugn tillvaro hemma och en vardag där man kommer ut på trevliga aktiviteter. Kunden förflyttar sig med hjälp av rullstol och intar sin mat via PEG.
ÄR DU DEN VI SÖKER?
Vi söker dig som trivs med en arbetsdag som kan variera mellan lugna hemmadagar och att vara med ute på aktiviteter. Kanske har du själv lite förslag på trevliga aktiviteter att komma ut på ibland? Viktiga egenskaper hos en personlig assistent är att du är lyhörd för kundens önskemål och behov. Du är flexibel och har hjärtat på rätt ställe. Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans eller något annat vårdrelaterat yrke. Men det som är absolut viktigast för oss är att du och vår kund trivs ihop och känner er trygga med varandra.
Krav:
Det är också meriterande om du har:
Vi erbjuder:
En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal.
Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring.
Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet.
Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning
Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se
För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling. För att säkerställa att alla kandidater som går vidare kan styrka sin rätt att arbeta i Sverige, ber vi även om personbevis från samtliga. Personbeviset beställer du kostnadsfritt via Skatteverkets hemsida och kan laddas ner direkt med BankID här. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Välkommen med din ansökan!
...kort
Gävle kommun
Gävle
Besök vår webbplats och spana in vår portfölj med våra tidigare klienter!
Vi är din personliga och kreativa webbyrå i Gävle i Gävleborg.
Hitta Webbyrå24 i din stad