Din Webbyrå i Falun
Besök vår webbplats och spana in vår portfölj med våra tidigare klienter!
Vi är din personliga och kreativa webbyrå i Falun i Dalarna.
Webbyråer i närheten av Falun
Webbyrå Falun
Hitta Webbyrå24 i din stad
Vi kan erbjuda skräddarsydda helhetslösningar och blir er långsiktiga digitala partner.
Marknadsföring och SEO som ger dig kunder. Nå fler och sälj mer med smart SEO.
En hemsida visar vem du är och vad du erbjuder för produkter och tjänster.
Dalarnas Takmontage AB
Falun
Dalarnas Takmontage, baserade i Falun, har sedan 2017 utfört takrenoveringar runt om i Dalarna.
Som det lokala företaget inom tak levererar vi alltid enligt löfte och uppfyller kundernas förväntningar.
Hos Dalarnas Takmontage arbetar vi med ett gemensamt driv för att uppnå resultat.
Verksamheten präglas av noggrannhet, trygghet och tydliga mål.
Vi är ett växande bolag med höga ambitioner.
Om du delar detta mindset, vill framåt och sätter värde på utvecklingsmöjligheter är det här tjänsten för dig!
Vi söker nu Takläggare till Dalarna för att utöka teamet!
Vi välkomnar målinriktade och förtroendeingivande personer som trivs i en roll med mycket kundkontakt och frihet under ansvar.
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av takläggning
- B-körkort
- Flytande språkkunskaper i svenska, i tal och skrift
- En stark förmåga av självledarskap och struktur
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Dalarna
Omfattning: 100%
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om företaget
Läs gärna gärna mer om företaget på deras egna hemsida: https://www.dalarnastakmontage.se/
...kortHögskolan Dalarna
Falun
Personlig assistent sökes till kvinna i Sundborn!
Vi Omsorg i Sverige AB
Falun
OM TJÄNSTEN
Vi Omsorg söker nu dig som vill arbeta som timvikarie till en av våra kunder boende utanför Falun, i Sundborn. Som timvikarie blir du en viktig del av teamet och hoppar in vid behov, till exempel vid sjukdom eller semester. För dig som visar engagemang och där samarbetet fungerar bra, finns goda möjligheter att gå vidare till en fast schemarad.
Vår kund har dubbelassistans dygnet runt, vilket innebär att du alltid arbetar tillsammans med en kollega. Arbetspassen är i regel 12 timmar långa och kan förläggas under dygnets alla timmar, där vaken natt gäller under nattetid. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion efter sommaren.
OM KUNDEN
Kunden är en kvinna i 50-årsåldern som lever med ALS. Hon använder olika hjälpmedel för att underlätta vardagen, bland annat elrullstol, duschstol, andningsmaskin och hostmaskin. I hemmet finns även en lyftanordning som underlättar vid förflyttningar.
Som assistent åt vår kund kommer du bland annat att:
Kundens aktiviteter anpassas efter hur hon mår just för dagen. Hon tycker om att vara i trädgården och pyssla med odling, men uppskattar också att åka på konserter eller göra utflykt till en loppis.
ÄR DU DEN VI SÖKER?
Vi söker dig som är lyhörd, tålmodig och trygg i dig själv – någon som har lätt för att samarbeta, men också kan ta ansvar när det behövs. Du behöver kunna anpassa dig efter kundens dagsform och vara uppmärksam på hennes behov. Kunden önskar kvinnliga assistenter. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av vård eller omsorg, men det är något som vi ser som meriterande.
KRAV
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan!
VILKA ÄR VI?
Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se
ATT ARBETA PÅ VI OMSORG
Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!
För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN
Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan.
FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD
Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
...kortUtredande psykolog sökes till vackra Dalarna!
Kry Primärvård AB
Falun
Om verksamheten
Vill du arbeta med meningsfulla psykologiska utredningar i en region där naturen möter möjligheterna? Nu söker vi dig som är legitimerad psykolog med särskilt intresse för neuropsykiatriska utredningar till vår verksamhet i hjärtat av Dalarna.
Vi finns i Falun, Ludvika och Hedemora – och du har möjlighet att själv påverka var du vill utgå ifrån. På våra tre mottagningar jobbar det läkare, psykologer, sjuksköterskor, kuratorer, arbetsterapeut, dietist, undersköterska och medicinska sekreterare. Vi har över 1700 patienter som har valt någon av våra tre mottagningar.
Om rollen Som utredande psykolog kommer du att arbeta med psykologiska bedömningar och utredningar, främst inom NPF (neuropsykiatriska funktionsnedsättningar) såsom ADHD och autism, men även andra frågeställningar kan förekomma. Du arbetar självständigt och i team tillsammans med andra psykologer, läkare och arbetsterapeuter.
Utredningarna sker både på plats och i vissa fall digitalt. Vi erbjuder flexibilitet, utvecklingsmöjligheter och ett arbetsklimat präglat av samarbete och engagemang.
Kvalifikationer & egenskaper
Vi erbjuder dig
Praktisk information Start: Omgående Omfattning: 100% Anställning: Tillsvidare Arbetstider: 8-17 Plats: Falun, Hedemora eller Ludvika
Kontakt Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi rekryterar löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschefen på mail. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida.
...kortPersonlig assistent sökes till tjej i Falun!
Vi Omsorg i Sverige AB
Falun
OM TJÄNSTEN
Vi Omsorg söker nu två engagerade personliga assistenter som vill bidra till att göra skillnad i vår kunds vardag. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie vid behov, exempelvis när ordinarie personal är frånvarande. Kunden har växelvis boende och bor största delen av tiden i Falun, men periodvis även cirka 20 minuter utanför.
Arbetstiderna är fördelade på både vardagar och helger och kan variera något beroende på aktiviteter, lov eller andra omständigheter i kundens liv.
Arbetspassen är i regel förlagda enligt följande:
OM KUNDEN
Kunden är en tjej i sina tidiga tonår som använder permobil för att ta sig fram i vardagen. Hon är en social och härlig person som tycker om att umgås med sina kompisar – oavsett om det handlar om att bada, ta en promenad eller heja på sitt favoritlag under en spännande hockeymatch.
Hon lever med epilepsi, en intellektuell funktionsnedsättning samt cerebral pares. Som personlig assistent till henne blir du en viktig del av hennes vardag – både hemma, i skolan och när ni är ute på aktiviteter. Du hjälper henne med olika uppgifter, som exempelvis sondmatning och förflyttningar, du finns även där som en trygg och närvarande person genom dagen. Det är en roll där du verkligen kan göra skillnad och bidra till hennes utveckling.
ÄR DU DEN VI SÖKER?
Vi söker dig som har en passion för att arbeta med människor och som har förmågan att förstå och analysera andras behov. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och engagerad i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och vi ser gärna att du är kreativ när det gäller att hitta på aktiviteter samt har förmågan att vara lyhörd och närvarande i ditt arbete. Vidare är det ett krav för tjänsten är att du har körkort och tillgång till bil. Du bör också vara bekväm med att simma. Vår kund önskar kvinnliga sökande till denna tjänst.
KRAV
MERITER
Sysselsättningsgrad: Timvikariat vid behov.
Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan!
VILKA ÄR VI?
Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se
ATT ARBETA PÅ VI OMSORG
Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!
För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN
Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan.
FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD
Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
...kortTvå lokalvårdare till nya Sundborns skola
Falu kommun
Falun
Dalarnas Försäkringsbolag
Falun
Vill du jobba med proaktiv försäkringsrådgivning till Dalarnas privatkunder?
Om jobbet
Som Kundutvecklare kommer du arbeta proaktivt med att sälja privata försäkringar och bredda våra kunders engagemang hos oss. Du kommer jobba i en säljande roll med tydliga målsättningar och i tätt samarbete med övriga delar av gruppen samt banken. Rollen innebär huvudsakligen kundmöten via telefon eller digitalt, men även fysiskt på kontor. I rollen bidrar du också till att hitta nya forum och att delta i evenemang för att hjälpa Dalarnas att synas och fortsatt stärka vår affär. I uppdraget åligger även att arbeta med inkomna annullationer från andra bolag där kunder överväger att säga upp sina försäkringar hos oss.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant gymnasieutbildning, alternativt annan utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med kundmöten via telefon samt försäljning med tydliga målsättningar. Har du även erfarenhet av att arbeta med försäkring eller proaktiv försäljning är det meriterande.
Som person har du ett affärsmässigt tänk där du drivs av att nå uppsatt mål. Du är förtroendeingivande med ett stort intresse för service och kundens situation. Att ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt är naturligt för dig. Vidare har du förmåga att enkelt sätta dig in i nya situationer och anpassa dig till förändrade omständigheter. Du är också en aktiv lagspelare med organisationens uppdrag och vision som drivkraft, där du bidrar med många idéer och förbättringar för att utveckla både kund- och medarbetarupplevelsen.
Om oss
LF Dalarnas är ett av 23 lokala och kundägda länsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Hos oss jobbar ungefär 380 medarbetare från hela länet. Med våra kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Ludvika, Leksand, Mora och Malung finns vi nära våra kunder som också är våra ägare.
Vår företagskultur är en central framgångsfaktor, kund- och prestationsinriktad, präglad av viljan till utveckling, högt engagemang, värme och glädje. Grunden är passionen för våra kunder, där vi genom stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar skapar det bästa kundmötet.
Vi vill med en god företagskultur, attraktiva anställningsvillkor och ett stort engagemang, attrahera, utveckla och behålla medarbetare. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsplats som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv.
Mer information
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
För ytterligare information kontakta: Emma Nilsson, Chef Försäljning Privat/Lantbruk, 023-932 69.
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.
Varmt välkommen med din ansökan!
...kortFalu kommun
Falun
Gruppledare IFO Vuxenstöd, Enheten Våld i nära relationer
Falu kommun
Falun
Bistånds/LSS-handläggare sökes för konsultuppdrag i Dalarnas län
Socionomera Bemanning AB
Falun
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt LSS och SoL. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Du arbetar nära vår uppdragsgivarens anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.
Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via kontakt@socionomera.se eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.
...kortBesök vår webbplats och spana in vår portfölj med våra tidigare klienter!
Vi är din personliga och kreativa webbyrå i Falun i Dalarna.
Hitta Webbyrå24 i din stad