Din Webbyrå i Ängelholm
Besök vår webbplats och spana in vår portfölj med våra tidigare klienter!
Vi är din personliga och kreativa webbyrå i Ängelholm i Skåne.
Webbyråer i närheten av Ängelholm
Webbyrå Ängelholm
Hitta Webbyrå24 i din stad
Vi kan erbjuda skräddarsydda helhetslösningar och blir er långsiktiga digitala partner.
Marknadsföring och SEO som ger dig kunder. Nå fler och sälj mer med smart SEO.
En hemsida visar vem du är och vad du erbjuder för produkter och tjänster.
God Assistans i Syd AB
Ängelholm
1st line supporttekniker sökes till Nordlo i Ängelholm
Nordlo Improve AB
Ängelholm
Wikan Personal AB
Ängelholm
Personlig assistent sökes i Ängelholm
Nordström Assistans AB
Ängelholm
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.
Vad innebär tjänsten? Hej, jag vill gärna hitta en assistent som vill förgylla min vardag.
Jag är en kvinna mitt i livet som bor i villa med med sambo och barn.
Uppskattat vore att få hjälp med förflyttningar (jag är rullstolsburen), toalettbesök, dusch, städ, matlagning,träning, inköp samt lättare trädgårdsarbete.
Vill gärna komma utomhus en sväng varje dag. Jag är intresserad av kost, träning och du får gärna vara likasinnad och även allmänbildad så vi kan ha givande diskussioner.
Vi ser gärna att du är rökfri och med erfarenhet av personlig assistans. Då det finns ett barn i hemmet så behöver vi ett belastningsregister.
Arbetstider ca: 8-12, 14-17 varje dag, ibland kan kvällar förekomma 21-22.
Omfattning: Timvikariat/extra vid behov
Tillträde: Enligt överrenskommelse.
Tänker du att detta passar in på just dig tycker jag att du ska söka tjänsten - gärna redan idag.
Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!
Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
...kortPersonliga assistenter sökes i Munka-Ljungby
Nordström Assistans AB
Ängelholm
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser.
Vad innebär tjänsten?
Vi söker nu personliga assistenter till en man som är bosatt i Munka-Ljungby. Han är rullstolsbunden och behöver stöttning med mycket i sin vardag. Han kommunicerar och förklarar för dig vad han behöver hjälp med. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande, dagliga rutiner, personlig hygien, på- och avklädning. Hjälpmedel som taklift finns på plats. Ett intresse är att åka på aktiviteter, vara ute och gå eller vara ute i trädgården. Om du också gillar att gå på promenader och har ett intresse för trädgårdsarbete, så är det ett stort plus!
Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov, en tjänst på ca 79 % eller ca 61 %. Arbetstiderna är fördelade på dagtid, kväll, nätter och helger. Man bör därför vara positiv till att kunna arbeta alla tider på dygnet. Arbetstiderna ser ut följande: 07:00 - 17:00, 16:00 - 07:00 (sovande & vaken jour).
Om dig -
Som person har du skinn på näsan, är lugn och trygg i dig själv och som personlig assistent ser vi gärna att du även är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet.
Krav är att du
Meriterande om du har
Omfattning: Extra vid behov, en tjänst på ca 79 % och en på ca 61 %. Antal tjänster: 3. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!
Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team!
Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna.
Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
...kortPEAB Sverige AB
Ängelholm
Peab söker nu en Senior Redovisningsekonom för affärsområdet Industri med placering i Ängelholm (Valhall Park). Tjänsten avser en tillsvidareanställning.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du flerårig erfarenhet av självständigt arbete med kvalificerad redovisning – gärna inom ett bolag som ingår i en koncern? Har du erfarenhet av bokslutsarbete, upprättande av årsredovisning och skatteberäkningar? Då kan detta vara tjänsten som du söker.
I Peab jobbar vi efter våra kärnvärden som är jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga. Vi vill vara prestigelösa, hjälpas åt för att nå gemensamma mål och göra varandra delaktiga i vårt lärande. Detta är också viktiga värden för redovisningsgruppen för affärsområdet Industri som består av sju medarbetare.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Om tjänsten
Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag. Tjänsten innebär många kontaktytor inom affärsområde Industri och inom övriga koncernen.
Som Senior Redovisningsekonom kommer du att ansvara för redovisningen i ett eller flera av bolagen inom affärsområde Industri.
I dina ansvarsområden ingår främst:
• Ansvara för löpande redovisning och avstämning av konton för dina specifika bolag
• Beräkna skatt, upprätta inkomstdeklaration
• Rapportering till myndigheter, moms- och arbetsgivardeklaration, intrastat, statistik
• Upprätta och kvalitetssäkra månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisningar enligt både K3 och K2-regelverken
• Rapportering till koncernredovisning
• Samarbeta med controllers och övrig organisation i frågor gällande redovisning
• Kontakt med revisorer
• Medverkan vid projekt gällande utveckling av rutiner och processer samt IT-/systemstöd
Du rapporterar till Redovisningschefen för affärsområde Industri.
Vem är du?
Du har en akademisk utbildning inom ekonomiområdet (alternativt att du har fått motsvarande kompetens genom din arbetslivserfarenhet). Du har minst 5 års kvalificerad redovisningserfarenhet med K3-regelverket. Vi tror att du idag arbetar som kvalificerad ekonom, redovisningsansvarig eller ekonomiansvarig alternativt som erfaren redovisningskonsult eller revisor.
Du har god kunskap om bokslutsarbete, upprättande av årsredovisning enligt både K3- och K2-regelverken, skatteberäkningar, upprättande av inkomstdeklaration, moms- och arbetsgivardeklaration.
Erfarenhet av succesiv vinstavräkning är meriterande. Har du tidigare erfarenhet av att leda förbättringsarbete i ekonomiprocesser är det värdefullt.
Vi arbetar med affärssystemet Dynamics 365 och koncernrapporteringssystemet Cognos. Tjänsten kräver goda kunskaper i Excel.
Du pratar och skriver svenska flytande samt har minst normalgoda kunskaper i engelska.
För att trivas och lyckas i rollen som Senior Redovisningsekonom ser vi att du trivs i en dynamisk vardag och i en omväxlande roll. Som person är du självgående med en god samarbetsförmåga, då vi jobbar med att supportera varandra i gruppen likväl som andra grupper. Du är trygg i dig själv och din kompetens, har integritet och ett pragmatiskt förhållningssätt. Du är driven, gillar utveckling ständiga förbättringar samt att effektivisera och standardisera processer.
Du trivs med att samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du har ett intresse för kvalitet och förbättringsarbete samt har lätt för att skapa goda relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.
I denna rekrytering samarbetar vi med Poolia och har du mer frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Peder Bjursten, rekryteringskonsult, tfn 073-944 54 60 eller e-post peder.bjursten@poolia.se.
Ansökan
Du ansöker om tjänsten via Poolias hemsida och klickar på denna länk.
Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
...kort
Besök vår webbplats och spana in vår portfölj med våra tidigare klienter!
Vi är din personliga och kreativa webbyrå i Ängelholm i Skåne.
Hitta Webbyrå24 i din stad